Інформація про проведення перерозподілу дефіцитних дозволів за підсумками роботи у період з 1 січня по 30 червня 2006 року

Згідно з Наказом Державного департаменту автомобільного транспорту „Про розподіл, оформлення і видачу дозволів, які мають обмежені річні квоти, на поїздку по території іноземних держав в 2006 році” від 26.12.05 № 205 та Порядком розподілу, оформлення і видачі дозволів, які мають обмежені річні квоти, на поїздку по території іноземних держав в 2006 році, був впроваджений попередній розподіл дефіцитних дозволів (італійські (універсальні), угорські (універсальні для АТЗ Євро-2), угорські (універсальні для АТЗ Євро-3), угорські (транзитні для АТЗ Євро-2), угорські (транзитні для АТЗ Євро-3)) на 2006 рік.

У відповідності до зазначеного порядку за результатами роботи в січні – червні 2006 року був підготовлений проект перерозподілу дефіцитних дозволів.

При проведенні перерозподілу загальні квоти дефіцитних дозволів у перевізників, які використали менше ніж 50 % цих дозволів зменшується до рівня 50 % . Перевізникам, які використали більш ніж 50 % дозволів, загальна квота збільшується до рівня 50 %.

Перерозподіл проводився по італійських універсальних (IT100) та угорських транзитних (HU420, HU430, HU120) дозволах у комплекті та по угорських універсальних дозволах (HU120, HU430, HU130) окремо.

Інформація про перевізників, яким повинна бути зменшена квота угорських універсальних дозволів Євро-2 (HU120), до рівня 50 % від загальної квоти, за підсумками роботи в січні-червні 2006 року знаходиться в Додатку 1. Загальна кількість цих дозволів, що забрана у перевізників до перерозподілу, склала 303 шт.

Після того, як був визначений перелік підприємств, що використали більш ніж 50 % дозволів від встановленої квоти (Додаток 2), з’ясовувалась кількість дозволів необхідна для поповнення квоти до рівня 50%. Згідно проведених розрахунків для поповнення квоти до рівня 50% необхідно 2809 шт. дозволів. Тому при розподілі угорських дозволів застосовувався принцип пропорційності, тобто необхідна кількість дозволів до рівня 50 % по кожному перевізнику множиться на загальну кількість дозволів призначених до розподілу і ділиться на загальну кількість дозволів необхідних для поповнення квоти до рівня 50 %.

Згідно наданої ДП „СМАП” інформації після відокремлення квотування італійських дозволів разом з угорськими транзитними та окремо угорських дозволів виникла ситуація, коли у деяких перевізників кількість угорських дозволів зарезервованих під перевезення на Італію, перевищує кількість італійських дозволів. Інформація про перевізників, яким повина бути зменшена кількість угорських дозволів виділених для виконання перевезень на Італію (HU129, HU429, HU439), якщо сума таких угорських дозволів перевищує кількість італійських дозволів наведена у Додатку 3. Кількість вилучених дозволів за цим додатком становить:

Інформація про перевізників, яким повинні бути зменшені квоти італійських універсальних (IT100) та угорських транзитних (HU429, HU439, HU129) дозволів, до рівня 50 % від загальної квоти, за підсумками роботи в січні-червня 2006 року знаходиться в Додатку 4. Загальна кількість дозволів, забрана у перевізників до перерозподілу, склала:

Інформація про перевізників, яким повинні бути збільшені квоти італійських універсальних (IT100) та угорських транзитних дозволів, до рівня 50 % від загальної квоти, за підсумками роботи в січні-червні 2006 року знаходиться у Додатку 5. Згідно проведених розрахунків для поповнення квоти до рівня 50% необхідно 2805 шт. дозволів. Враховуючи попередні домовленності до розподілу були прийняті 1000 італійських дозволів – 5% (резерв Мінтрансзв’язку) які передасть італійська сторона протягом місяця. Однак зазначених дозволів всеодно недостатньо для того, щоб поповнити квоти дозволів до рівня 50%, тому при розподілі італійських дозволів застосовувався тойже принцип пропорційності, що і при розподілі угорських дозволів.

Також згідно листів перевізників, які не отримали початкову квоту дефіцитних дозволів, або подали заявку про виділення додаткових дозволів, в зв'язку з повним використанням встановленої квоти був проведений додатковий розподіл дефіцитних дозволів (Додаток 6). Кількість розподілених дозволів склала:

При цьому потрібно врахувати, що в травні – червні 2006 року були оформлені дозволи в рахунок майбутнього перерозподілу. Кількість цих дозволів, за даними СМАП, склала:

Країна вид дозволу Кількість, шт.
Італія універсальний 279
Угорщина універсальний “S” 137
Угорщина транзитний “S” 181
Угорщина транзитний “Євро-3” 69

Також, ДП “СМАП”, згідно досягнутих домовленостей проводив оперативну заміну дозволів Угорщини по факту прибуття АТЗ, в залежності від категорії транспортного засобу та виконуємого ним перевезення, в межах персональних квот

Країна вид дозволу Забрано у перевізника Оформлено перевізнику
Угорщина універсальний “S” 276 0
Угорщина транзитний “S” 36 112
Угорщина універсальний “Євро-3” 0 56
Угорщина транзитний “Євро-3” 0 144

До речі треба зауважити, що на даний момент резерв ризику складають:

Країна вид дозволу Залишок
Італія універсальний 0
Угорщина універсальний “S” 476
Угорщина універсальний “Євро-3” 406

Розглянемо остаточні розрахунки:
Італійські універсальні (IT100) = 350 + (1000 – 5%) – 279 – 34 = 987,
Таким чином загальна кількість італійських дозволів, яку можна розподілити серед перевізників, склала:

Угорські транзитні Євро-2 (HU420) = 96 + 115 + 36 – 181 – 112 = – 46

Угорські універсальні Євро-2 (HU120) = 7 + (700 – 5 %) + 38 +476 + 303 + 276 – 137 – 18 – 6 – 600 = 1004

Угорські універсальні Євро-3 + угорські транзитні Євро-3 = 592 + (300 – 5 %) +197 + 406 – 69 – 16 – 5 – 387 = 1003

Таким чином загальна кількість угорських дозволів, яку можна розподілити серед перевізників, склала

В результаті розподілу угорських дозволів серед українських перевізників (Додаток 2) було розподілено:

Залишок склав:

Дефіцит угорських транзитних дозволів для АТЗ Євро-2 у кількості 46 шт. може бути компенсований за рахунок залишку угорських універсальних Євро-2 (HU120) дозволів.

Залишок у 140 шт. угорські універсальні дозволів для АТЗ Євро-3 відходить до резерву ризику.