“Погоджую”                                                      “Затверджую”

             Президент                                                    Заступник Міністра транспорту

        АсМАП України                                               та звязку України

 

___________ Л.М.Костюченко                         _____________С.С.Кроль

“_____”_____________2006 р.                                          “_____”_____________2006 р.

 

 

 

 

 

Порядок розподілу дефіцитних дозволів на перевезення вантажів до іноземних країн.

 

 

 

 

1.     Цей Порядок  розроблений у відповідності до  п. 3.9  наказу Мінтрансзв’язку №757 від 20.08.2004.

 

2.     Міністерство транспорту та зв”язку України або уповноважений ним орган щорічно визначає, які іноземні дозволи будуть розподілятися згідно з цим порядком та які обмеження щодо екологічних та вагових параметрів автотранспортних засобів будуть застосовуватися при розподілі.

 

3.     Збір інформації про перевізника здійснюється Секретаріатом АсМАП України.

До 15.12.2005 кожен зацікавлений перевізник подає письмову заяву на отримання дозволів. Форма заявки визначається та затверджується на кожен рік окремо, в залежності від видів дефіцитних дозволів.

 

 

4.      Розрахунок квоти  дозволів по кожному перевізнику та по кожному виду дозволів  виконується Секретаріатом Асоціації .

Розрахунок річної  квоти  перевізника проводиться у чотири етапи:

-     на першому етапі визначається кількість  дозволів  із загальної річної квоти, які компетентний орган буде розподіляти серед перевізників;

-     на другому етапі враховується кількість дозволів, використаних перевізником у попередній звітний період;

-     на  третьому етапі враховується кількість рухомого складу та відповідність його екологічним вимогам;

-     на четвертому етапі стимулюються перевізники, які мають рухомий склад що відповідає найвищим діючим екологічним нормам.

 

У розподілі беруть участь перевізники, які подали заяви на отримання дозволів і перевізники, що здійснювали перевезення за цими дозволами у попередній період (12 місяців), та використали більше одного дозволу.

 

 

Перший етап.

 

Визначається загальна кількість дозволів переданих для використання українськими перевізниками (Xзагалом).

Xзагалом   = КВОТА – РЕЗЕРВ-1 – РЕЗЕРВ-2

 

КВОТА    - кількість дозволів погоджених компетентними органами для      

        використання у наступному році (річна квота); 

РЕЗЕРВ-1  - кількість дозволів з річної квоти, що залишається у

                розпорядженні Міністерства транспорту та зв’язку (становить

                5% від КВОТИ);

РЕЗЕРВ-2  - резерв ризиків (кількість визначається  Міністерством транспорту та зв”язку України або уповноваженим ним органом, але не

                  менше 1% від річної квоти).

 

 

Другий етап

 

75% від загальної кількості (Xзагалом) розподіляється серед перевізників, що здійснили перевезення по дозволам у попередній звітний період у залежності від кількості використаних дозволів.

0,75 Xзагалом

       D1= -----------------------------   x    Квик

           Dпоперед

 

D1                  - перша частина річної квоти конкретного перевізника;

Dпоперед      - загальна кількість дозволів, використаних у  попередній звітний період усіма перевізниками- членами АсМАП України;

Квик              - кількість дозволів, використаних конкретним перевізником у            попередній звітний період (за даними СМАП України).

 

Третій етап

 

Друга частина загальної кількісті дозволів   (0,25Xзагалом ) розподіляється серед перевізників у залежності від наявного автомобільного парку, при цьому враховуються  коефіцієнт Кэкологічність.

Кэкологічність:

для АТЗ, що відповідають екологічним вимогам ЄВРО-2 -    Кэкологічність 2 = 0.8;

для АТЗ, що відповідають екологічним вимогам ЄВРО-3 -    Кэкологічність 3 = 1.

 

По кожному конкретному перевізнику розраховується “приведена кількість автомобілів” (автопоїздів) – Кприведене.

Кприведене  =    КЄВРО-2  х Кэкологічність 2 + КЄВРО-3  х  Кэкологічність 3

 

КЄВРО-2    -  кількість АТЗ, що відповідають екологічним вимогам ЄВРО-2.

КЄВРО-3     -  кількість АТЗ, що відповідають екологічним вимогам ЄВРО-3.

 

                                                   0,25 Xзагалом

   D2= ----------------------------- x    Кприведене

         К авто

 

D2      - друга частина річної квоти конкретного перевізника;

К авто загальна (сумарна) кількість АТЗ  ЄВРО-2, ЄВРО-3 у перевізників,  що приймають участь у розподілі дозволів.

 

При розрахунках D1  та D2   у разі отримання не цілого числа, округлення у сторону збільшення проводиться за умови, що після коми стоїть 5 або більше. В інших випадках округлення проводиться до цілого числа у сторону зменшення. (Приклад: 6,5=7,0;  6,4=6,0).

 

При цьому на першому та другому етапах створюються  залишки Yзалишку1, Yзалишку2.

Yзалишку1 =    0,75 Xзагалом        D1

 

Yзалишку2 =    0,25 Xзагалом        D2

 

 

Четвертий  етап.

 

На четвертому етапі проводиться розподіл залишків Yзалишку1, Yзалишку2  серед перевізників, які мають рухомий склад що відповідає найвищим діючим екологічним нормам (на даний момент ЄВРО-3).

 

     Yзалишку1  + Yзалишку2

                D3 = ----------------------------  х   КЄВРО-3

EURO-3

 

D3                - третя частина річної квоти конкретного перевізника;

EURO-3  - загальна кількість АТЗ, що відповідають екологічним вимогам

                    ЄВРО-3;

КЄВРО-3     - кількість АТЗ конкретного перевізника, що відповідають екологічним

вимогам ЄВРО-3.

 

 

Річна  квота  перевізника складається з суми трьох частин D1, D2, D3.

 

 

Річна  квота  перевізника = D1 + D2 + D3

 

 

При розрахунках  річної квоти, кількість дозволів визначається з точністю до цілого числа, а залишки сумуються і створюють загальний залишок З1.

У випадках, коли нараховані річні квоти  перевізників перевищують вказані у заявках, різниця  віднімається від розрахованих квот і  переводиться до загального залишку З2.

Якщо нарахована річна квота перевізника перевищує співвідношення 6 дозволів на 1 автомобіль, різниця віднімається і переводиться до загального залишку З3.

 

 

5.     Формування загального резерву ризиків  (РР).

 

РР = З1 + З2 + З3 +РЕЗЕРВ-2

 

Резерв ризиків використовується  для  залагодження  можливих прорахунків кількості перевезень здійснених у попередній період, неправильного визначення кількості та якості рухомого складу, а також використання перевізниками, які здійснили у попередній період випадкові перевезення ( один рейс за 12 місяців), тощо.

 

 

  1. Обмеження річної квоти компетентним органом.

У разі наявності підтверджених фактів порушень перевізником умов перевезень, міжнародних угод, що стосуються міжнародного автомобільного сполучення, митних процедур і т.п. компетентний орган може приймати рішення щодо адресного обмеження річної квоти перевізника.

 

 

      7. Перерозподіл дозволів.

У разі, якщо підприємство не бажає або не може використовувати  виділену квоту дефіцитних дозволів, проводиться її перерозподіл  за підсумками використання дозволів за кожні два місяця поточного року на підставі відповідної інформації СМАП, що надається для розрахунків в Секретаріат АсМАП не пізніше 10 числа наступного місяця. У разі необхідності перерозподіл може проводитися щомісячно.

 

 

До 20.12.2005 проект розподілу дозволів передається Секретаріатом АсМАП  до Мінтрансзв”язку для затвердження. Після затвердження,   доводиться до перевізників через сайти АсМАП і СМАП України, ПВД, ЗМІ.

На сайті СМАП України щоденно розміщується інформація про наявність і використання дозволів у розрізі перевізників по кожному виду дозволів.