Головна | Контакти | Корисні лінки
 АСОЦІАЦІЯ МІЖНАРОДНИХ АВТОМОБІЛЬНИХ ПЕРЕВІЗНИКІВ УКРАЇНИ
16.03.2020 ЩО ТРЕБА ЗНАТИ ПІД ЧАС ПАНДЕМІЇ, ПОВ’ЯЗАНОЇ З КОРОНАВІРУСОМ COVID-19.    24.04.2020 Доставка книжок МДП кур’єрською службою доставки.    14.04.2014 Почни з себе, нe давай хабарів!    
Четвер, 28 жовтня 2021 р.
НОВИНИ | ПРО АсМАП | ВІЗИ | ЄУТР | КОНКУРСИ | ДОШКА ОГОЛОШЕНЬ
Гарячі новини
27.10.2021 Щодо оформлення та видачі залишку дозволів Республіки Польща квоти 2021 року (додатково)!...    
27.10.2021 Перебої з постачанням AdBlue в Європі....    
27.10.2021 Вебінар стосовно нових правил перевезень вантажів до/з Великобританії з 1 січня 2022 року.    
27.10.2021 IRU запрошує взяти участь у щорічному опитуванні щодо проблеми дефіциту водії...    
26.10.2021 Щодо бронювання дозволів...    
26.10.2021 Щодо проведення 05.10.2021 засідання Конкурсної комісії для проведення конкурсу з розподілу д...    
Авторизація
Логін
Пароль
 РеєструватисяЗабули пароль?
Пошук
Опитування
На данний момент немає опитувань
Старі опитування
Щодо страхування відповідальності за кордоном
 

При виїзді за кордон на власному автомобілі наявність в українських автовласників страхового поліса «Зелена картка» є обов’язковою вимогою в країнах, які є членами міжнародної системи автострахування «Зелена картка». В Україні цей вид страхування здійснюється згідно Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» №1961$IV від 01.07.2004 р.

Міжнародний сертифікат

У більшості розвинутих країн світу законодавчі акти про обов’язкове страхування цивільної відповідальності власників автотранспортних засобів ґрунтуються на конституційних правах громадян на законодавчий захист життя та майнових прав від протиправних або інших дій третіх осіб. Соціальна важливість даного виду страхування підтверджується тим, що на автошляхах світу щорічно гинуть понад 100 тисяч осіб, при цьому на кожного загиблого припадає від 4 до 10 людей, що постраждали з різними ступенями травматизму.

За даними транспортної статистики, автотранспорт – це найаварійніший вид транспорту, в 100 разів небезпечніший, ніж авіаційний та залізничний. Втім, він є найбільш зручним та доступним. Як показує практика, автотранспортні засоби спричиняють шкоду не тільки життю та здоров’ю громадян та збитки їхньому

майну, але навіть шкоду навколишньому природному середовищу. Проте не тільки розмір таких збитків (шкоди) не можна завчасно передбачити та визначити особу, якій може бути завдано такий збиток, а також місце та час такої трагедії. Тому реальні гарантії щодо відшкодування збитків (шкоди), що, до речі, перевірено

світовим досвідом розвинутих країн, дає система обов’язкового страхування цивільної відповідальності власників автотранспортних засобів перед третіми особами, яким може бути завдана шкода (збиток).

Особливе значення цього виду страхування для функціонування Європейського Співтовариства підтверджує той факт, що з метою удосконалення цього виду страхування було видано три спеціалізовані директиви, а також інші директиви, що доповнюють як рішення Ради ЄС, так і рішення Комісії й інших нормативних актів Європейського Співтовариства.

Історія

Із неминучим розвитком міжнародного автомобільного сполучення назріло питання про можливість поширення діючих у кожній окремій країні умов обов’язкового автострахування на іноземців, що приїжджають у дану країну на своїх автомобілях. І якщо спочатку існували держави, що не поширювали вимогу про

обов’язковість страхування цивільної відповідальності власників автотранспортних засобів на іноземних автомобілістів (Німеччина, Швейцарія, Австрія, Чехословаччина), то поступово і вони схилялися до думки про загальну обов’язковість даної вимоги.

Таким чином, виникла передумова до створення міжнародного законодавства, що уніфікує визначені правила в цьому виді страхування. Перші спроби в цій області були початі ще до Другої світової війни. Проте ці спроби були невдалими.

У післявоєнний час у зв’язку зі зростанням автомобільного руху в європейських країнах треба було якнайшвидше створити систему, яка могла б посприяти в досягненні таких двох основних цілей. По-перше, треба було захищати інтереси потерпілого в результаті дорожньо-транспортної події у випадку заподіяння йому збитку (шкоди) іноземним громадянином, а по_друге, позбавити власника транспортного засобу під час подорожі по території Європи від необхідності виконання додаткових вимог з автострахування, що передбачаються національними законами про обов’язкове страхування цивільної відповідальності автовласників.

В 1949 році урядам країн Західної Європи було видано Рекомендації щодо основних принципів договорів страхування відповідальності власників автотранспортних засобів перед третіми особами. Того ж року скликана в Лондоні Міжнародна конференція по страхуванню автомобілів приймає Рекомендацію Європейської економічної комісії та створює Раду агентств.

Через чотири роки було створено систему «Зелена картка», до якої увійшли 10 країн – членів ЄЕС: Бельгія, Великобританія, Греція, Данія, Ірландія, Італія, Люксембург, Нідерланди, ФРН та Франція. Україна стала членом міжнародної системи «Зелена картка» в січні 1997 року. В цій системі нашу країну представляє Моторне (транспортне) страхове бюро України (МТСБУ), створене відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 28.09.1996 року №1175. Саме воно виступає гарантом відшкодування шкоди на території країн-членів «Зеленої картки», заподіяної власниками транспортних засобів, які зареєстровані в Україні, і

об’єднує понад 60 вітчизняних страхових компаній. Повне охоплення обов’язковим страхуванням цивільної відповідальності власників автотранспортних засобів в Україні було запроваджено 2000 року.

Застраховані ризики

Автострахування за «Зеленою карткою» передбачає страхування відповідальності автовласника перед третьою стороною за шкоду, завдану її майну, здоров’ю та життю на території країн_членів міжнародної системи автострахування «Зелена картка».

Придбавши страховий поліс «Зелена картка», водій, який став винуватцем дорожньо_транспортної пригоди, що сталася на території країн_членів міжнародної системи «Зелена картка» та/або його транспортний засіб виступив причиною пошкодження чи знищення майна, нанесення шкоди життю та здоров’ю третіх осіб, то всі збитки відшкодовує страхова компанія, а власнику автотранспортного засобу не потрібно буде сплачувати відшкодування потерпілим особам.

Різновиди полісів «Зелена картка»

На даний час існують два типи формату полісів «Зелена картка». Один із них називається «Вся Європа» і діє на території країн – членів міжнародної системи автострахування «Зелена картка», а саме в

Австрії, Бельгії, Чехії, Німеччині, Данії, Іспанії, Естонії, Франції, Фінляндії, Великобританії, Греції, Угорщині, Італії,Ірландії, Ісландії, Люксембургу, Латвії, Литві, Норвегії, Нідерландах, Португалії, Польщі, Швеції, Словаччині, Словенії, Швейцарії, Албанії, Андоррі, Болгарії, Боснії і Герцеговині, Хорватії, Ізраїлі,

Ірані, Марокко, Македонії, Румунії, Сербії, Чорногорії, Тунісі, Туреччині, Росії на Кіпрі й на Мальті. Другий тип полісів діє в Росії, Білорусі та Молдові.

Тарифи, умови й терміни страхування

Обов’язковий ліміт відповідальності страховика встановлюється законодавством країн_членів міжнародної системи автострахування «Зелена картка» і залежить від правових норм країни, на території якої здійснилась страхова подія. Постановою Кабінету Міністрів України від 27.05.2000 року №842 встановлено

розміри страхових платежів за договорами обов’язкового страхування цивільної відповідальності власників транспортних засобів на території України, які більш наближені до європейських стандартів (хоча і цього замало).

Поліси, умови страхування і тарифи встановлюються МТСБУ і є стандартними у всіх страхових компаніях. Тарифи залежать від типу транспортного засобу, терміну дії полісу і території перебування, до того ж вони періодично корегуються в залежності від статистики даного виду страхування і курсів валют.

Форма сертифіката і поліса, страхові тарифи затверджені Моторним (транспортним) страховим бюро України і є єдиними для всіх вітчизняних страхових компаній. Мінімальний термін дії страхового поліса — 15 днів, максимальний — один рік.

Щодо Російської Федерації

В зв’язку зі змінами в законодавстві Російської Федерації про страхування цивільної відповідальності власників транспортних засобів з 1 січня 2009 року на території РФ заборонено користуватися транспортними засобами, власники яких не мають страховки ризику цивільної відповідальності, яка може початися внаслідок завдання збитку здоров’ю чи майну інших людей (авто цивільна відповідальність).

При перетині кордону з РФ і забезпеченні безперешкодного проїзду транспортних засобів на територію Росії їх власники повинні пред’явити дійсний договір (поліс) обов’язкового страхування цивільної відповідальності власників транспортних засобів, підписаний у відповідності з Законом про ОСЦВ, або страховий сертифікат «Зелена картка», який також діє на території РФ з 1 січня 2009 року в рамках міжнародних систем страхування цивільної відповідальності.

Поліс «Зеленої карти» ви завжди можете придбати в офісах ЗАТ «Перша страхова компанія»

04116, м. Київ,
вул. Шолуденка, 3, оф. 102
Офісний центр «Кубик Центр 2»
Тел.: (044) 201 54 05
Тел./факс.: (044) 521 74 00/01
Дирекція по роботі з АсМАП Україна:
03150, м. Київ, вул. Щорса, 11, оф. 2
Тел.: (044) 201 54 18/17, 201 54 26
Рекомендуємо до співпраці
www.uts.in.ua
Стратегічний партнер
https://asmap-nkc.wixsite.com/code
www.asmap-inform.com
http://www.asmap-inform.com.ua/service_asmap_ukr.php
http://www.tirepd.org/
www.iru.org/index/transpark-app
www.busandcoach.travel
dalnoboy.com
Copyright © by AsMAP        Powered by Vis-A-Vis