Головна | Контакти | Корисні лінки
 АСОЦІАЦІЯ МІЖНАРОДНИХ АВТОМОБІЛЬНИХ ПЕРЕВІЗНИКІВ УКРАЇНИ
19.01.2024  «єЧерга» ЗА і ПРОТИпропонуємо заповнити опитувальник    07.03.2023 Надання перевізникам – учасникам АсМАП України послуги з видачі гарантій Т1    30.11.2022 Шановні перевізники, з урахування можливих відключень електроенергії Заявки на отримання книжок МДП будуть прийматися до 14-00 години    07.04.2022 Наразі видача книжок МДП відбувається за попереднім телефонним запитом    04.02.2022 Доставка книжок МДП кур’єрською службою доставки.    16.03.2020 ЩО ТРЕБА ЗНАТИ ПІД ЧАС ПАНДЕМІЇ, ПОВ’ЯЗАНОЇ З КОРОНАВІРУСОМ COVID-19.    14.04.2014 Почни з себе, нe давай хабарів!    
П'ятниця, 29 березня 2024 р.
НОВИНИ | ПРО АсМАП | Письмові запити | ЄУТР | КОНКУРСИ | Інформація для вступу
Гарячі новини
27.03.2024 Укртрансбезпека запрошує міжнародних пасажирських перевізників взяти участь у тестуванні онла...    
26.03.2024 Угорщина: з 1 квітня 2024 року зміниться плата за дороги для автобусів...    
22.03.2024 Щодо відключення перевізників від Системи Шлях....    
19.03.2024 Загальний страйк фермерів у Польщі з 20 березня 2024 року...    
18.03.2024 Термін перебування водіїв в країнах ЄС та Шенгенської зони...    
15.03.2024 22.03.2024 ФОРУМ МІЖНАРОДНИХ АВТОБУСНИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ «З’ЄДНУЄМО ЛЮДЕЙ ТА МІСТА»...    
Авторизація
Логін
Пароль
 РеєструватисяЗабули пароль?
Пошук
Опитування
На данний момент немає опитувань
Старі опитування
Щодо транзиту вантажів автоперевізниками через Бакинський морський порт
 

У контексті реалізації координуючої ролі МЗС України у зовнішньоекономічній діяльності, ПУ в АР продовжує роботу у напрямку активної участі України у одному з найбільш важливих проектів регіональної співпраці у транспортній сфері щодо залізничних і автомобільних транзитних перевезень в рамках Транскаспійського Міжнародного транспортного маршруту (ТМТМ) як альтернативи транзиту вантажів через РФ.

14 квітня 2017р., в рамках системної співпраці з Координаційною Радою (КР) Азербайджанської Республіки по транзитним вантажоперевезенням, дипломати ПУ в АР радник з економічних питань В.Г.Сидяченко і перший секретар з консульських питань Б.В.Сергійчук разом з відповідальним секретарем КР Е.Мамедовим здійснили інспекційну поїздку для ознайомлення з умовами транзиту вантажів українськими автоперевізниками через новий поромний термінал «Алят» Бакинського морського порту, який знаходиться у селищі Алят (70 км на південь від м.Баку).

Довідково: Координаційну Раду АР по транзитним вантажоперевезення, створену Указом Президента АР № 665 від 21 жовтня 2015р. Основними обов'язками Координаційної Ради є: здійснення прозорої діяльності в сфері транзитних вантажоперевезень, спрощення процедури перетину кордону, а також оптимізація тарифних ставок на перевезення транзитних вантажів залізничними і морськими шляхами, транспортно-експедиційних витрат, скорочення термінів транзитних вантажоперевезень, спрощення правил та процедур з вантажоперевезень. Координаційна Рада – є міжвідомчим колегіальним органом на чолі з Міністром економіки Ш.Мустафаєвим і секретаріатом у Міністерстві економіки АР. КР здійснює державне регулювання тарифів за надання послуг з боку юридичних та фізичних осіб, незалежно від майнового виду та організаційно-правової форми, по транзитним вантажоперевезенням залізничним і морським транспортом, а також послуг, що надаються в морських портах та забезпечує координацію діяльності всіх учасників процесу перевезення в цій галузі.

Під час зустрічі з директором терміналу А.Джаліловим та представниками усіх причетних до транзиту служб, що функціонують у порту (поліції, Каспійського морського пароплавства («КасПар»), прикордонної служби, митниці та інш.) відбулось змістовне обговорення питань максимально ефективного використання транзитних переваг поромного терміналу Бакинського порту і поромів Каспійського пароплавства щодо забезпечення безперешкодного і вчасного транспортування українських вантажів у країни Середньої Азії та КНР. За отриманою інформацією, на поточний час транзит автомобільного транспорту (головним чином автомобілі Туреччини, України, Азербайджану та Казахстану) Каспійським морем забезпечують 3 пороми КасПару. Також 6 поромів перевозять залізничний транспорт. Ще 3 пороми, відповідно до існуючого графіку, почергово перебувають на поточному обслуговуванні та перереєстрації.

У зв’язку з інтенсивним збільшенням транзитних перевезень у 2015-2016рр. Кавказько-Каспійським маршрутом, через запровадження РФ економічної блокади стосовно транзиту українських вантажів та часткового обмеження турецького транзиту, Азербайджан і Казахстан оперативно реагують на нові обставини та динамічно розвивають усю транзитну інфраструктуру. Так, наприкінці лютого ц.р. у Казахстані введено новий поромний термінал у порту Курик, а в Азербайджані наприкінці 2016р. на Бакинському суднобудівному заводі розпочато побудову двох новітніх поромів типу Ro-Pax, проект яких розроблено Одеським інженерним бюро.

В ході відвідання поромного терміналу, українські дипломати провели зустріч із українськими водіями, які здійснюють міжнародні вантажні перевезення через Азербайджанську Республіку в Казахстан. Зазначені громадяни України повідомили, що під час здійснення ними перевезень через територію АР, щодо них не застосовується жодних дискримінаційних дій. Працівники причетних міністерств і відомств АР поводяться професійно і неупереджено.

З’ясовано також, що на транзитному шляху через Південний Кавказ окремі затримки із оформленнями транзиту та проходженням автотранспорту мають об’єктивний характер, що передусім, пов’язано із технічними можливостями інфраструктури об’єктів. Мова йдеться про ситуацію із виникненням черг автотранспорту тривалістю до 8 діб під час проходження грузинсько-азербайджанського митного кордону на контрольно-пропускному пункті «Червоний міст» (в’їзд в АР з боку Грузії). Проте, за свідченням водіїв, це викликано обмеженою пропускною здатністю зазначеного КПП. Здебільшого такі затримки трапляються у вихідні і святкові дні, коли спостерігається значне збільшення пасажирського та легкового транспорту. Щодо зазначеного дипломати ПУ в АР провели додаткові консультації з відповідальним секретарем КР Е.Мамедовим, який запевнив, що азербайджанська сторона вже опрацьовує з грузинськими відомствами можливість розширення пропускної спроможності зазначеного КПП.

Що стосується інфраструктури і рівня обслуговування безпосередньо в терміналі «Алят», всі без виключення водії назвали об’єкт зразковим. Відзначено довірливий рівень комунікації водіїв з адміністрацією порту, фаховий підхід працівників під час оформлення завантаження автотранспорту і високий рівень організації роботи та координації діяльності причетних служб порту.

Водночас, водіями висловлено прохання на адресу представника «КасПару» довести до відома причетних посадових осіб питання щодо покращення харчування і розширення вибору страв під час поромного перевезення за маршрутом Алят - Актау (Казахстан).

Зі свого боку адміністрація терміналу відзначила високий фаховий рівень українських водіїв та їхню дисциплінованість. Проте, азербайджанська сторона зауважила щодо схильності окремих водіїв до вживання алкогольних напоїв, інколи, у значній кількості, що вже призводило до конфліктів і сутичок між ними із застосуванням важких предметів.

Директор терміналу А.Джалілов повідомив, що він особисто зустрічався з керівництвом причетних підрозділів поліції м. Баку з клопотанням не застосовувати щодо українських водіїв штрафних санкцій за вживання алкоголю і скоєні ними хуліганські дії. При цьому він висловив тривогу, що у разі отримання кимось із водіїв травми чи пошкодження внаслідок бійки, він буде не в змозі упередити здійснення правоохоронними органами кримінального провадження. У цьому зв’язку азербайджанський посадовець звернувся з проханням вжити можливих заходів задля здійснення причетними органами і організаціями України інформування водіїв про заборону вживати, зберігати і перевозити алкогольні напої в Бакинському порту.

Враховуючи зазначене, ПУ в АР інформує Мінінфраструктури і Асоціацію міжнародних автомобільних перевізників України, що в Бакинському морському порту діє жорсткий «сухий закон», який забороняє не тільки вживання, але й зберігання будь-яких алкогольних напоїв в автомобілях, що перебувають на території порту. У зв’язку з цим, водіям при в’їзді пропонується здати увесь алкоголь у безкоштовну портову камеру схову до завантаження на пором. Водії розписуються за те, що в разі, якщо поліція порту знайде алкоголь або зареєструє його вживання під час перебування у порту, водій підлягатиме адміністративному покаранню у вигляді значної суми штрафу.

Вартість в’їзду і перебування на території терміналу (незалежно від тривалості перебування) становить не більше 20 доларів/машину. При в’їзді на територію терміналу, автомобілі проходять зовнішній огляд, про що оформляється відповідний протокол щодо наявних зовнішніх пошкоджень. Стосовно черги, то у порту не діють будь-які агенти чи посередники, а водії автомобілів, безпосередньо від портової служби отримують три спеціальні стікери з номером черги, які вклеюються у водійські права, у «корнет» та на кабіну автомобіля. Таким чином, проходження поза чергою виключається. Виключення надається у кожній групі автомобілів при завантаженні на пором (30-33 автомобілів) лише максимум для 3 автомобілів, які перевозять вантажі, що швидко псуються (як правило, це фрукти та овочі).

Керівництво терміналу ознайомило українських дипломатів з умовами перебування у порту водіїв, які очікують відправки у середньому від 2 до 4 діб. Цей час водії перебувають у кабінах автомашин, проте вони забезпечені цілодобовим доступом до усіх санітарних послуг (душ, туалет), гарячого харчування, пошти, банківських послуг, безкоштовним (до 2 Гб) Інтернетом, послуг міграційної служби тощо. Адміністрація порту оперативно реагує на усі пропозиції водіїв. Так, у присутності дипломатів, адміністрація порту продемонструвала відкриття АЗС безпосередньо у порту для водіїв, які вже пройшли реєстрацію і отримали номер у черзі на пором, щоб водіям не потрібно було виїжджати з порту для додаткової дозаправки.

За результатами проведеної зустрічі, досягнуто домовленості про подальший регулярний обмін інформацією про транзит вантажів українськими автоперевізниками через поромний термінал «Алят» Бакинського морського порту у форматі активної співпраці з Координаційною Радою Азербайджанської Республіки по транзитним вантажоперевезенням, а також щодо інформування Мінінфраструктури і Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України про чинні правила і порядок транзиту вантажів автоперевізниками через поромний термінал «Алят».

Рекомендуємо до співпраці
www.uts.in.ua
Стратегічний партнер
http://www.asmap.org.ua/nkc/nkc2021.pdf
https://lex-truck.com.ua
http://www.tirepd.org/
www.iru.org/index/transpark-app
www.busandcoach.travel
dalnoboy.com
Copyright © by AsMAP        Powered by Vis-A-Vis