Головна | Контакти | Корисні лінки
 АСОЦІАЦІЯ МІЖНАРОДНИХ АВТОМОБІЛЬНИХ ПЕРЕВІЗНИКІВ УКРАЇНИ
16.03.2020 ЩО ТРЕБА ЗНАТИ ПІД ЧАС ПАНДЕМІЇ, ПОВ’ЯЗАНОЇ З КОРОНАВІРУСОМ COVID-19.    24.04.2020 Доставка книжок МДП кур’єрською службою доставки.    14.04.2014 Почни з себе, нe давай хабарів!    
Понеділок, 25 травня 2020 р.
НОВИНИ | ПРО АсМАП | ВІЗИ | ЄУТР | КОНКУРСИ | ДОШКА ОГОЛОШЕНЬ
Гарячі новини
25.05.2020 Німеччина
Вплив коронавірусу COVID-19 на транспортні вантажні та пасажирські перевез...
    
25.05.2020 Італія
Вплив коронавірусу COVID-19 на транспортні вантажні та пасажирські перевезення...
    
25.05.2020 Важливо ! Внесено зміни до Податкового кодексу України
Щодо набрання чинності...
    
25.05.2020  Болгарія
Вплив коронавірусу COVID-19 на транспортні вантажні та пасажирські перевезе...
    
25.05.2020 У місті Хмельницький , з 01 червня по 12 червня 2020 року, видача та прийом книжок МДП здійсн...    
25.05.2020 Італія.
Вплив коронавірусу COVID-19 на транспортні вантажні та пасажирські перевезення...
    
Авторизація
Логін
Пароль
 РеєструватисяЗабули пароль?
Пошук
Опитування
На данний момент немає опитувань
Старі опитування
https://www.iruforum.com
www.uts.in.ua
Стратегічний партнер
https://asmap-nkc.wixsite.com/code 
www.asmap-inform.com
http://www.asmap-inform.com.ua/service_asmap_ukr.php
http://www.tirepd.org/
www.iru.org/index/transpark-app
www.busandcoach.travel
dalnoboy.com
www.gps.ua
ІНФОРМАЦІЯ
про стан виконання страйкових вимог
 

До уваги автомобільних перевізників!

Запровадження з початку року нового підходу до отримання дозволів, зокрема обмеження щомісячної видачі дозволів у розмірі 1/12 квоти, з яких 60% можна отримати виключно через електронний сервіс – бронювання, зумовило те, що велика кількість українських міжнародних перевізників вже в січні не змогли виконати свої зобов’язання перед замовниками перевезень

Без внесення змін до нормативно-правової бази, що регулює порядок розподілу, видачі та використання дозвільних документів, що дають право українським перевізникам на перевезення по території іноземних країн, без відповідних узгоджень та консультацій з профільною громадськістю та без проведення підготовчо-роз’яснювальної роботи з перевізниками з 1.01.2020 було запроваджено електронне бронювання дозволів.

Такі дії керівництва галузі, що йдуть у розріз зі взятими на себе зобов’язанням перед своїми колегами в Польщі, а ситуація із квотою дозволів цієї країни є найкритичнішою, свідчать про повне ігнорування вимог та пропозицій міжнародних перевізників України. Саме тих платників податків, заради сприяння розвитку бізнесу яких вони мають працювати.

Слід зазначити, що сама система бронювання дає багато технічних збоїв. Так, є непоодинокі факти коли при наявному підтвердженні успішного бронювання дозволу на ПВД перевізник їх отримати не може. Або система інформує про можливість забронювати дозвіл, але фактично цю операцію перевізник зробити не може, тощо.

17 січня 2020 року в Києві відбулось засідання страйкового комітету міжнародних автомобільних перевізників України. Страйкові вимоги міжнародних автомобільних перевізників України листом від 20.01.2020 №2/01 були направлені Прем’єр-міністру України Гончаруку О.В. та Міністру інфраструктури України Криклію В.А.

23 січня 2020 року міжнародні автоперевізники провели прес-конференцію в УНІАН, на якій закликали уряд скасувати електронне бронювання дозволів на перевезення вантажів у міжнародному сполученні, збільшити квоту на здійснення міжнародних автомобільних перевезень по території зарубіжних країн, зупинити процедуру лібералізації міжнародних автомобільних перевезень в/з третіх країн (Білорусь та Молдова) та забезпечити відповідальну кадрову політику в транспортній галузі.

Голова Страйкового комітету міжнародних автоперевізників України Юрій Кучинський під час проведення прес-конференції зазначив, що у разі невиконання їх вимог перевізники змушені будуть виходити на акції протесту.

24 січня 2020 року, Міністр інфраструктури Владислав Криклій зустрівся із представниками автомобільних перевізників України для обговорення нагальних питань в галузі міжнародних автомобільних перевезень.

Участь у зустрічі також взяли заступник Міністра інфраструктури Наталія Форсюк, Голова Державної служби України з безпеки на транспорті (ДСБТ) Олександр Погорілий, Голова Ради Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України Леонід Костюченко, представник Державної митної служби України. Основним спікером від компетентних органів виступала заступник Голови ДСБТ Катерина Ставнійчук.

За результатами засідання в той же день відбулось засідання Комісії з розгляду питань, пов’язаних з оформленням, видачею, обліком та аналізом ефективності використання дозволів на поїздку по територіях іноземних держав (далі Комісія), яка прийняла низку рішень, спрямованих на вихід із кризового стану із забезпеченням перевізників дозволами. Зокрема, вирішено зняти помісячне обмеження видачі дозволів (крім Польщі), термін бронювання 15 днів зменшити до 7 та інші заходи. Наразі протокол опрацьовується фахівцями Міністерства. Він вступить в силу після його введення в дію наказом Міністра.

Слід зазначити, що протокол засідання Комісії від 21 січня 2020 року, яким знято обмеження на отримання дозволів Польщі на порожні рефрижератори та автомобілі-тягачі, що прямують за напівпричепами, та інші актуальні питання до сих пір не введений в дію наказом Міністра.

Крім того, за дорученням Міністра зібралась робоча група з перевізників та їх представників на нараду, яка відбулась 27 січня 2020 року під головуванням заступника Міністра інфраструктури Наталії Форсюк. Офіційний статус цієї робочої групи наразі не врегульовано відповідним наказом Міністра, як це було ним обіцяно під час круглого столу 24 січня. В приступності керівництва ДСБТ та Департаменту стратегічного розвитку дорожнього ринку та автомобільних перевезень, за результатами роботи засідання робочої групи, досягнуто згоду про те, що внесенням змін до Порядку оформлення і видачі дозволів на поїздку по територіях іноземних держав при виконанні перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом у міжнародному сполученні, їх обміну та обліку, яке має відбутись найближчим часом, адже всі спірні моменти наразі узгоджені між МІУ, ДСБТ та профільною громадськістю, до повноважень Комісії буде віднесено визначення переліку країн, чиї дозволи квотуються або бронюються та мають обмежений термін використання. На інші дозволи обов’язковість повернення на ПВД протягом 90 днів буде скасовано.

Запропоновано з 1 лютого передати на ПВД дозволи в об’ємі 1/6 (два місяці) річної квоти з паралельним жорстким контролем за їх використанням. В місяць перевізнику буде видаватись не більше 2 дозволів однієї країни на один транспортний засіб. В разі введення цього обмеження Комісії розглянути питання зняття обмеження видача дозволів на завантажені автомобілі. Ця інформація може стати передумовою для проведення квотування дефіцитних дозволів. Крім того, Укртрансбезпека зобов’язалась здійснити організаційні заходи, спрямовані на унеможливлення утворення черг на ПВД, зокрема й при здачі використаних дозволів. Як варіант - організувати прийом використаних дозволів у Теруправліннях ДСБТ.В першу чергу там, де немає ПВД.

Так, керівництво ДСБТ запевнило, що планує справедливо розподіляти дозволи по ПВД, щоб уникнути черг на ПВД Львів і ПВД "Ковель". А всю інформацію про кількість дозволів, які заплановані до відправки на ПВД постійно оприлюднювати на сайті ДСБТ для інформування перевізників, а в разі необхідності - оперативно виправляти ситуацію. Крім того наразі вивчається потреба перевізників в отриманні дозволів Польщі на ПВД Чернігів, Чернівці.

Керівництво ДСБТ повідомило, що планує з 1 лютого оптимізувати роботу ПВД. В тому числі, розглядається питання скорочення деяких ПВД. Члени Ради АсМАП України запропонували Голові ДСБТ Погорілому О.В. запровадити цілодобовий режим роботи ПВД Ужгород, Львів, Ковель, Бориспіль. При цьому скорочення кількості ПВД не є припустимим. Пропозицію перевізників прийняли до уваги, сподіваємось на її врахування під час прийняття рішення.

Міжнародні перевізники запропонували керівництву МІУ та ДСБТ якнайшвидше посилити вимоги до суб’єктів, які мають намір отримати ліцензію на міжнародні перевезення. Зокрема Ліцензійними умовами визначити, що у разі провадження господарської діяльності з міжнародних перевезень вантажів вантажними автомобілями (в тому числі небезпечних перевезень небезпечних вантажів та небезпечних відходів) ліцензіат повинен допускати до перевезення транспортні засоби які є його власністю, або використовуються ним на підставі договору фінансового лізингу. Наразі Укртрансбезпека опрацьовує нову редакцію Ліцензійних умов, в якій відповідні пропозиції можуть бути враховані.

Що стосується електронного бронювання, перевізники запропонували залишити цю можливість лише для дозволів Польщі (універсал) та до кінця першого кварталу "відшліфувати" всі недоліки програмного забезпечення. По всіх інших країнах відмінити електронне бронювання, а дозволи видавати поквартально з урахуванням обмежень,встановлених Комісією.

Члени Ради АсМАП України запропонували існуючий контингент дозволів Польща 100000 універсал і 60000 транзит урівняти, шляхом переведення двадцяти тисяч універсалу у Транзит. Розквотовані ,але не забрані дозволи Польща (10000 шт грудень 2019 р) вивести з графи "Залишки",щоб не вводити перевізників в оману про наявність на ПВД дозволів

Таким чином, станом на 30 січня 2020 року виконання страйкових вимог вбачається на такому рівні:

1. Вимагаємо підвищення квоти дефіцитних дозволів на здійснення міжнародних автомобільних перевезень територією іноземних держав (першочергово, Австрії, Італії, Польщі, Румунії, Туреччини, Угорщини, Фінляндії), проведення засідань змішаних комісій з країнами, що мають недостатню квоту дозволів на здійснення міжнародних автомобільних перевезень. Виконано частково. За інформацією Міністра, ним скеровано лист до Єврокомісії Комісії стосовно порушення Республікою Польща ст. 136 Угоди Україна-ЄС стосовно умов взаємного допуску на ринки. Крім того, міністерство повідомляє, що відповідна робота ведеться постійно.

2. Негайно відмінити електронне бронювання всіх видів дозволів на перевезення вантажів територією іноземних держав. Не виконано.

3. Забезпечити прийняття (до 1 лютого 2020 року) змін до наказу Міністерства транспорту України від 20.08.2004р. №757 «Про впорядкування системи оформлення, видачі, використання та обліку дозволів на міжнародні перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом», в якому передбачити можливість попереднього розподілу дефіцитних дозволів (зокрема, Австрії, Італії, Польщі, Румунії, Туреччини, Угорщини, Фінляндії) з урахуванням пропозицій професійних об’єднань міжнародних автоперевізників. Не виконано.

4. Забезпечити громадський контроль за роботою структури з видачі дозволів, контроль порядку видачі, використання та повернення дозволів, а також їх наявності у пунктах видачі. Забезпечити прозорість цих процедур шляхом оприлюднення інформації про компанії, що отримують дозволи на здійснення міжнародних автомобільних перевезень. Виконано частково. З 24 січня Укртрансбезпека на своєму сайті оприлюднює інформацію про видані та заброньовані дозволи в розрізі по перевізникам. Але не зрозуміло чи вони видані дозволи вже здані, чи видані заброньовані дозволи, формат оприлюднення унеможливлює проведення аналізу за допомогою елементарних програм. лише вручну.

Збільшити до 70% представництво громадськості у комісії Міністерства інфраструктури України з розподілу дозволів на здійснення міжнародних автомобільних перевезень. Не виконано*.

5. З метою розподілу функцій видачі дозволів на здійснення міжнародних автомобільних перевезень та контролю за їх використанням, передати видачу дозволів професійному об’єднанню міжнародних автоперевізників на конкурсних засадах. Не виконано.

6. Налагодити дієвий обмін даними між структурою з видачі дозволів та Дежмитслужбою України в частині:

  • використання даних митних органів України щодо оформлених вантажних митних декларацій під час оформлення дозволів;
  • фіксації митними органами України використання дозволів при перетині кордону вантажними транспортними засобами.

Виконується частково. Інспектор на ПВД перевіряє наявність CMR із декларацією. Але CMR підроблюють і під одну декларацію на ці підробки отримують декілька дозволів на різні машини, адже інформація з CMR, за якими отримуються дозволи не звіряється. Митні органи фіксують використання дозволів при перетині кордону вантажними транспортними засобами і систематично передають Укртрансбезпеці, але ця інформація не обробляється та не використовується.

7. Забезпечити дієвий контроль Державною службою України з безпеки на транспорті за дотриманням вимог національного законодавства іноземними перевізниками при виконанні міжнародних автомобільних перевезень. Інформація про виконання цього пункту наразі відсутня.

8. Призначати профільного Заступника Міністра інфраструктури України, Голову і керівництво Державної служби України з безпеки на транспорті за принципом фаховості та після проведення консультацій з професійними об’єднаннями перевізників. Не виконано.

9. Зупинити процедуру лібералізації міжнародних автоперевезень вантажів в/з третіх країн (з Білорусією та Молдовою). Наразі досягнуто домовленість про проведення консультацій Міністра з робочою групою з перевізників та їх представників до підписання відповідних Угод.

10. Відмінити нанесення штрих-коду на бланки дозволів на здійснення міжнародних автомобільних перевезень у зв’язку з невиправданим збільшення часу на зазначену процедуру та обмеження часу на використання дозволів (90 днів). Виконано частково. Штрих-коди наносяться автоматично, без втрачання додаткового часу на це. Досягнуто домовленість про зняття обмеження часу на використання дозволів (90 днів) та їх встановлення по певних дефіцитних дозволах*.

Наразі робота триває.

* - виконання можливе за умови внесення відповідних змін до наказу Міністерства транспорту України від 20.08.2004р. №757

 

Шановні міжнародні автоперевізники! Чекаємо Ваших пропозицій стосовно наших спільних подальших дій!

Пропозиції просимо надсилати на e-mail kovalenko@asmap.org.ua

Copyright © by AsMAP        Powered by Vis-A-Vis