Шановні перевізники!
Доводимо до вашого відома, що у зв'язку додатковими транскордонними перевірками та санітарними заходами, введеними на внутрішніх кордонах ряду країн Європейського Союзу з причин розповсюдження COVID -19, з середини березня цього року деякі з країн тимчасово почали вводити відхилення від встановлених Регламентом ЄС 561/2006 від 15.03.2006р. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_761 норм часу щоденного/ щотижневого керування, або щоденного/ щотижневого відпочинку або перерв, зокрема Польща, Чехія, Швеція та ін.
В європейському праві можливість такого відхилення визначена частиною 2 статті 14 Регламенту ЄС 561 про режим роботи та відпочинку водія, що «у критичних (екстрених) випадках країни члени ЄС можуть зробити тимчасові винятки у період, що не перевищує 30 – ти денний термін, та впровадити послаблення щодо застосування положень ст. 6-9 Регламенту стосовно часу руху, перерв та періодів відпочинку водія.».
Проте Європейська угода щодо роботи екіпажів транспортних засобів виконують міжнародні автомобільні перевезення (Угода ЄУТР) http://www.asmap.org.ua/downloads/spr/eutr.pdf , договірною стороною якої є Україна, не передбачає аналогічної норми.
Таким чином, українські водії та перевізники під час міжнародних автомобільних перевезень повинні дотримуватися правил режиму праці та відпочинку, встановлених положеннями Угоди ЄУТР, а не європейського регламенту.
Одночасно, звертаємо увагу на статтю 9 ЄУТР, яка в окремих випадках та за певних умов відповідного оформлення реєстраційного листка або роздруківки цифрового тахографа дозволяє відхилення від норм ЄУТР, зокрема:
« Стаття 9 ЄУТР.
Для того щоб не ставити під загрозу безпеку дорожнього руху та досягти зручного місця стоянки, водій може відступати від положень цієї Угоди в тій мірі, в якій це необхідно для забезпечення безпеки осіб, що знаходяться в транспортному засобі, транспортного засобу або його вантажу.
Водій повинен вказати характер і причину відходу від цих положень у бланку для записів контрольного пристрою або в своїй відомості (коментар. АсМАП: найпізніше після прибуття на відповідну стоянку). »
Департамент транспортної політики |