Головна | Контакти | Корисні лінки
 АСОЦІАЦІЯ МІЖНАРОДНИХ АВТОМОБІЛЬНИХ ПЕРЕВІЗНИКІВ УКРАЇНИ
07.03.2023 Надання перевізникам – учасникам АсМАП України послуги з видачі гарантій Т1    30.11.2022 Шановні перевізники, з урахування можливих відключень електроенергії Заявки на отримання книжок МДП будуть прийматися до 14-00 години    07.04.2022 Наразі видача книжок МДП відбувається за попереднім телефонним запитом    04.02.2022 Доставка книжок МДП кур’єрською службою доставки.    16.03.2020 ЩО ТРЕБА ЗНАТИ ПІД ЧАС ПАНДЕМІЇ, ПОВ’ЯЗАНОЇ З КОРОНАВІРУСОМ COVID-19.    14.04.2014 Почни з себе, нe давай хабарів!    
Середа, 22 cічня 2025 р.
НОВИНИ | ПРО АсМАП | Письмові запити | ЄУТР | КОНКУРСИ | Інформація для вступу
Гарячі новини
21.01.2025 Стосовно застосування тахографів Smart -2 українськими перевізниками на території ЄС...    
21.01.2025 ROADPOL –контроль на дорогах Європи 2025, заплановані дати...    
20.01.2025 Німеччина, земля Бранденбург. Ящур – вплив на транспортні операції. ...    
20.01.2025 ЄКМТ 2025: головні результати....    
20.01.2025 Щодо дозволів квоти 2025 року...    
20.01.2025 Щодо проблем з Польськими контролюючими органами з питань RMPD....    
Авторизація
Логін
Пароль
 РеєструватисяЗабули пароль?
Пошук
Опитування
На данний момент немає опитувань
Старі опитування
Стосовно застосування тахографів Smart -2 українськими перевізниками на території ЄС
 

До АсМАП України звертається багато перевізників з питання  - чи    мають українські перевізники  встановлювати на транспортних засобах Smart-тахографи 2-го покоління у разі виконання ними перевезень по ЄКМТ всередині Європейського Союзу.

Своє розуміння цієї ситуації Асоціація неодноразово описувала на гарячій лінії -  06.11, 14.11, 30.11, 12.12 та 16.12.2024 року.

Дійсно, законодавство ЄС  зобов’язує встановити інтелектуальний тахограф версії 2 (G2V2) на всіх великовантажних транспортних засобах (вантажівках і міжміських автобусах), зареєстрованих у країнах-членах ЄС і призначених для транскордонних операцій. Залежно від типу тахографа, який зараз встановлено в транспортному засобі, існують два застосовні терміни:

• Строк 1 - заміна аналогового тахографа та цифрового тахографа (G1) не інтелектуального - до 31 грудня 2024 року;

• Строк 2 – заміна  тахографа Smart версії 1 (G2V1) на тахограф Smart 2-го покоління (G2V2) - до 19 серпня 2025.

Крім того, навіть на території євроспільноти виникли певні затримки із впровадженням тахографів Smart-2 (мова йде про строк 1). В результаті, наприкінці грудня 2024 року у Брюсселі країни-члени ЄС досягли консенсусу щодо двомісячного відтермінування періоду для модернізації тахографів до 28 лютого 2025 року.

Тобто на сьогоднішній день все, що стосується зобов’язань по заміні тахографів, стосується країн – членів ЄС і визначено законодавством ЄС, зокрема Пакетом мобільності.

Україна не є членом ЄС і, відповідно,  не має таких самих зобов’язань, як інші країни-члени ЄС. До українських перевізників застосовуються положення Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР). Нагадаємо, зокрема, що відповідно до Додатку 5 ЄУТР,  починаючи з 16.06.2010 року, українські транспортні засоби, які здійснюють перевезення територією ЄС, мають бути обладнані цифровими тахографами.

Принагідно інформуємо, що 17.01.2025р. відбулось засідання Спільного Комітету Угоди про лібералізацію вантажних перевезень з ЄС за участі Міністра розвитку громад і територій Олексія Кулеби, де було схвалено рішення про визнання в Україні Smart тахографів. Адже до цього, купуючи нові транспортні засоби, які обладнані інтелектуальними тахографами, перевізники не мали технічних можливостей їх використовувати. Відтепер Європейська Комісія надаватиме компетентним органам України криптографічний матеріал для видачі карток Smart тахографа для водіїв, майстерень, компаній та контролюючих органів, що дозволить повноцінно використовувати відповідне обладнання.

Що стосується перевезень по дозволах ЄКМТ, то слід зазначити, що правила Міжнародного Транспортного Форуму, який встановлює вимоги до міжнародних перевізників усіх країн-учасниць системи ЄКМТ, наразі теж не передбачають ніяких додаткових вимог щодо обладнання транспортних засобів перевізників – не членів ЄС Smart тахографами 2-го покоління (версії G2V2).

До слова, під час вебінарів, які проводила АсМАП України спільно з польсько – українською господарчою палатою, фахівці Асоціації задавали питання представникам транспортної інспекції Республіки Польща щодо заміни тахографів і просили зробити посилання на конкретний нормативно- правовий акт, який передбачає таку вимогу, однак відповіді не отримали.

 Ми і надалі інформуватимемо Вас про  зміни, які стосуються цього питання.

Департамент транспортної політики

Рекомендуємо до співпраці
www.uts.in.ua
Стратегічний партнер
http://www.asmap.org.ua/nkc/nkc2021.pdf
https://lex-truck.com.ua
http://www.tirepd.org/
www.iru.org/index/transpark-app
www.busandcoach.travel
dalnoboy.com
Copyright © by AsMAP        Powered by Vis-A-Vis