Головна | Контакти | Корисні лінки
 АСОЦІАЦІЯ МІЖНАРОДНИХ АВТОМОБІЛЬНИХ ПЕРЕВІЗНИКІВ УКРАЇНИ
07.03.2023 Надання перевізникам – учасникам АсМАП України послуги з видачі гарантій Т1    30.11.2022 Шановні перевізники, з урахування можливих відключень електроенергії Заявки на отримання книжок МДП будуть прийматися до 14-00 години    07.04.2022 Наразі видача книжок МДП відбувається за попереднім телефонним запитом    04.02.2022 Доставка книжок МДП кур’єрською службою доставки.    16.03.2020 ЩО ТРЕБА ЗНАТИ ПІД ЧАС ПАНДЕМІЇ, ПОВ’ЯЗАНОЇ З КОРОНАВІРУСОМ COVID-19.    14.04.2014 Почни з себе, нe давай хабарів!    
П'ятниця, 14 березня 2025 р.
НОВИНИ | ПРО АсМАП | Письмові запити | ЄУТР | КОНКУРСИ | Інформація для вступу
Гарячі новини
14.03.2025 Словаччина, Братислава. Зміна маршруту для транзитного вантажного транспорту...    
14.03.2025 Європейські системи в’їзду/виїзду та авторизації подорожей...    
14.03.2025 Угорщина. Ящур — обмеження на перевезення тварин, м'яса та молока...    
14.03.2025 ОНОВЛЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ ЩОДО СТАРТУ ICS2...    
13.03.2025 Щодо відключення перевізників від Системи Шлях....    
13.03.2025 Презентація, зроблена Генеральним директо...    
Авторизація
Логін
Пароль
 РеєструватисяЗабули пароль?
Пошук
Опитування
На данний момент немає опитувань
Старі опитування
ОНОВЛЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ ЩОДО СТАРТУ ICS2
 

Шановні учасники Асоціації!

У ході постійної комунікації з Міжнародним союзом автомобільного транспорту (МСАТ/ IRU) нами щойно одержано повідомлення щодо європейської системи ICS2 Випуск 3, яка стартує 1 квітня 2025 року й охоплюватиме автомобільні, залізничні та морські перевезення.

Далі наводимо його повністю.

 «Нова система імпортного контролю (ICS2): майбутні вимоги безпеки та їхній вплив на автомобільний транспортний сектор.

I. ПОПЕРЕДНЯ ІНФОРМАЦІЯ

Європейський Союз (ЄС) запровадив Систему контролю імпорту 2 (ICS2), новий набір вимог щодо безпеки та безпеки, які створюють додаткові проблеми для операцій ланцюга поставок. Ці зміни особливо вплинуть на автомобільні вантажні перевезення та логістику. Відповідно до ICS2, транспортні оператори повинні отримати від своїх партнерів і надати митним органам більш детальну інформацію, яка раніше не вимагалася або зазвичай не передавалася. Ці дані повинні бути подані у формі скороченої в’їздної декларації  (ENS) до того, як товари прибудуть до ЄС. Транспортні оператори нестимуть відповідальність за будь-яку неповну або неправильну надану інформацію та потенційно зазнають штрафів.

Впровадження ICS2 має на меті посилити заходи безпеки перед прибуттям і безпеку для всіх товарів, що перевозяться до або через ЄС, Північну Ірландію, Норвегію та Швейцарію. Впровадження ICS2 для транспортування вантажів автомобільним транспортом є частиною етапу випуску 3, який запрацює 1 квітня 2025 року з перехідним періодом до 1 вересня 2025 року, коли він стане обов’язковим. У випадку МДП митниця в’їзду в ЄС може відмовитися від вимоги подавати скорочену ввізну декларацію (ENS) для товарів, якщо митна декларація подана до кінцевого терміну подання ENS. У таких випадках митна декларація повинна містити принаймні необхідні дані ENS.

У межах ЄС NCTS використовується для обміну даними книжки МДП та оформлення митних формальностей згідно з процедурою транзиту Союзу. Отже, якщо декларація МДП NCTS містить необхідні дані ENS і подана до кінцевого терміну подання ENS, митниця відправлення або в’їзду в ЄС може скасувати вимогу подавати окрему ENS (згідно зі статтею 130 Митного кодексу ЄС (UCC).

Однак важливо зазначити, що стаття 130 UCC передбачає дискреційну відмову. Як результат, національні митні адміністрації можуть і не надавати це звільнення.

Протягом цього часу дуже важливо, щоб усі учасники ланцюга постачання були поінформовані та готові забезпечити безперервний рух товарів й уникнути блокувань на кордонах. Важливі моменти, які слід враховувати, включають:

• Відповідно до NCTS 5 дані про безпеку та захист не включені, тому потрібно буде подати окрему декларацію ENS, що призведе до повторного подання. Слід зазначити, що держави-члени не будуть зобов’язані впроваджувати NCTS 6 і що NCTS 6 також підтримуватиме лише одноразове подання.

• Оператори автомобільного транспорту матимуть можливість передати декларації ICS2 на аутсорсинг третій стороні. Важливо укласти угоди про це заздалегідь і забезпечити обмін правильною інформацією для декларацій. Навіть якщо декларування здійснюється третьою стороною, автоперевізник залишається відповідальним за якість декларування.

• Декларацію ENS можна зробити за одну годину до прибуття на кордон. Проблеми з декларацією можуть призвести до блокування автомобіля на кордоні. Рекомендується перевірити декларації перед початком перевезення та відкласти перевезення, якщо в деклараціях не вистачає будь-якої інформації. Цілком можливо, що зміни відбудуться після подання декларації, наприклад зміна пункту в’їзду в ЄС в останній момент. Якщо більше неможливо подати нову декларацію, достатньо пред’явити товари в новому пункті в’їзду.

• Декларації будуть необхідні для імпорту та транзиту через територію ЄС. На кожен окремий вантаж у транспортному засобі потрібно буде подавати окрему декларацію. Це також стосується вантажів електронної комерції.

• Декларації на унімодальні автомобільні перевезення потрібно буде подавати через одноразове подання, тобто повну декларацію має подавати одна сторона. Європейська комісія за запитом МСАТ розробляє можливість множинного подання, щоб дозволити різним сторонам заповнювати свої відповідні рівні інформації, які разом будуть пов’язані для формування повної декларації ENS. Множинне подання для автомобільних перевезень вантажів стане доступним лише протягом 2026 року.

• Декларантам, незалежно від того, зареєстровані вони в ЄС чи третій країні, потрібен номер EORI ЄС. Тим, хто ще не має номера EORI, слід заздалегідь подати запит до відповідних національних органів, оскільки отримання номера може зайняти деякий час.

Не вся інформація, необхідна для декларацій, є легкодоступною для транспортних операторів. Нові вимоги ICS2 передбачають зобов’язання надавати інформацію про покупця та продавця для товарів, імпортованих до ЄС, а також про місце приймання та місце поставки для товарів, що імпортуються до ЄС та прямують транзитом через ЄС. Важливо буде своєчасно укласти необхідні домовленості щодо обміну інформацією з відповідними сторонами.

• Декларації для комбінованих або інтермодальних перевезень залежатимуть від того, супроводжується це перевезення чи ні. Згідно з правилами, спосіб руху визначає, хто є відповідальним за заповнення декларації. У разі супроводжуваного транспорту відповідальність за декларування несе оператор автомобільного транспорту. Автомобільний транспортний оператор також повинен буде надати інформацію про вид транспорту, який переміщує комбінацію транспортних засобів (потяг чи пором). Для перевезення без супроводу перевізник, відповідальний за інший вид транспорту, повинен буде подати декларацію; але оператору автомобільного транспорту доведеться поділитися інформацією з іншим перевізником. Важливо зазначити, що кожна держава-член самостійно вирішує, яка система буде використовуватися для подання декларацій.

• Очікується, що включення автотранспорту до ICS2 експоненціально збільшить кількість декларацій. Європейська комісія очікує, що ІТ-системи зможуть впоратися з цим збільшенням.

Досі ICS2 стосувався переважно поштових, повітряних і морських перевезень. Митні підрозділи, які обслуговують автомобільний транспорт, можливо, ще не повністю готові до роботи з майбутніми змінами, підтримуючи їх необхідними людськими ресурсами.

МСАТ оцінює технічну можливість інтеграції декларації ENS для МДП і декларацій Т з TIR-EPD відповідно до нових вимог ICS2. Ця функція значно спростить процес подання транзитних і в’їзних спрощених декларацій, підвищивши ефективність і відповідність. МСАТ прагне завершити розробку та запустити це рішення до 1 вересня 2025 року. Рішення буде добровільним для транспортних операторів і матиме оплату, яка буде визначена на основі витрат, пов’язаних із впровадженням і обслуговуванням цієї нової функції

 

II. ВАЖЛИВІ ДЖЕРЕЛА ІНФОРМАЦІЇ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ КОМІСІЇ

Європейська комісія оприлюднила всю відповідну інформацію, щоб дозволити суб’єктам господарювання підготуватися до впровадження ICS2 найкращим чином. Команда DG TAXUD ICS2 рекомендує звернутися до наведених нижче джерел.

1. Веб-сайт ICS2

Посилання: ICS2 - European Commission

На сайті ICS2 міститься вся необхідна інформація для всіх видів транспорту. Крім того, можна знайти прямі посилання для навігації – серед іншого – до Операційного посібника ICS2, функціональних і технічних специфікацій, інформаційних бюлетенів, електронних навчальних матеріалів і всіх документів, важливих для ділової та технічної підготовки до впровадження ICS2. ЄК радить уважно прочитати частину веб-сайту «Як підготуватися», щоб вчасно виконати необхідні кроки.

a) Поширені запитання щодо ICS2. МСАТ радить членам ознайомитися зі сторінкою Frequently Asked Questions (FAQ) веб-сайту ICS2. Він надає першочерговий вступ до ICS2 та його вимог, а також відповіді на різноманітні ділові й технічні питання ICS2.

б) Ресурси. Вкладка «Resources» веб-сайту ICS2 містить значну кількість готових до використання матеріалів, які можуть допомогти суб’єктам господарювання ознайомитися з галузевими вимогами, а також загальною інформацією ICS2.

Інформаційні бюлетені ICS2 (ICS2 Factsheets): Європейська Комісія має кілька інформаційних бюлетенів, які надають початкову інформацію на такі теми:

• Інформаційний бюлетень ICS2

• Інформаційні бюлетені для морського, залізничного та автомобільного транспорту

• Технічна інформація

• Інформаційний бюлетень щодо множинного подання

• Інформаційні бюлетені доступні кількома мовами (включаючи німецьку, іспанську, французьку, португальську, російську, арабську). Натиснувши на зображення інформаційного аркуша, ви перейдете на сайт публікації, де ви зможете вибрати мову публікації.

• Електронне навчання: ЄК розробила та надала доступ до семи курсів електронного навчання. Шість із них пояснюють процеси ICS2 і вимоги до даних для таких видів транспорту: вантажний повітряний транспорт, експрес-перевезення, поштові перевезення, морський і внутрішній водний, залізничний і автомобільний. Модулі електронного навчання є англійською мовою і дають можливість слідкувати за покроковим ознайомленням із процесами та вимогами до інформації у сфері ICS2.

ВАЖЛИВО: для тих, хто ще не почав підготовку до ICS2, будь ласка, майте на увазі, що видача номера EORI, реєстрація в UUM&DS і отримання доступу до ICS2 Shared Trader Portal (STP) може зайняти деякий час (до кількох тижнів). Будь ласка, почніть підготовку заздалегідь, щоб бути готовим вчасно!

 

III. ДІЇ УЧАСНИКІВ

Учасникам пропонується уважно вивчити цей документ і використати наявну інформацію, щоб допомогти своїм компаніям-учасникам підготуватися до впровадження ICS2.

Членам також пропонується:

• Зверніться до країни-члена ЄС, де зареєстровано ваш номер EORI, щоб отримати інформацію про те, як ICS2 Випуск 3 буде впроваджено в їхній країні для автомобільного, комбінованого та мультимодального транспорту.

• Зв’яжіться з іншими модальними партнерами та операторами терміналів (таких, як порти), щоб перевірити, чи будуть запроваджені якісь конкретні заходи як частина впровадження ICS2.

• Взаємодійте з партнерськими організаціями для вивчення можливостей співпраці для сприяння обміну даними для декларацій ICS2. Забезпечення того, щоб перевізники уклали угоди зі своїми діловими партнерами щодо надання всієї необхідної інформації з відповідних транспортних документів, товарно-транспортних накладних, виданих експедиторами (незалежно від їхнього місцезнаходження), та іншими залученими суб’єктами ланцюга постачання, такими як експортери та вантажоодержувачі, що базуються в ЄС.

Учасників попросять підтримати такі поточні дії:

• МСАТ продовжуватиме лобіювати можливість множинного подання

• МСАТ розробить і зробить доступними функціональні можливості, які дозволять транспортним операторам, що використовують МДП, подавати дані ISC2 через TIR-EPD до 1 вересня 2025 року.

• МСАТ знайде найефективніший спосіб зробити ту саму функціональність доступною для транспортних операторів, використовуючи гарантійне рішення IRU-TOBBUND T на більш пізньому етапі.»

Додатково повідомляємо, що питання впровадження ICS2 для автомобільного транспорту виділено окремими пунктом порядку денного засідання Комісії МСАТ із митних питань (CAD), яке відбудеться 20 березня 2025 року.

Про будь-яку оновлену інформацію повідомлятимемо.

Рекомендуємо до співпраці
www.uts.in.ua
Стратегічний партнер
http://www.asmap.org.ua/nkc/nkc2021.pdf
https://lex-truck.com.ua
http://www.tirepd.org/
www.iru.org/index/transpark-app
www.busandcoach.travel
dalnoboy.com
Copyright © by AsMAP        Powered by Vis-A-Vis