Головна | Контакти | Корисні лінки
 АСОЦІАЦІЯ МІЖНАРОДНИХ АВТОМОБІЛЬНИХ ПЕРЕВІЗНИКІВ УКРАЇНИ
30.05.2025 При оформленні декларації Т1 вибирай АсМАП!    16.06.2025 Шановні перевізники для Ваших послуг TIR-паркінг АсМАП України!    04.02.2022 Доставка книжок МДП кур’єрською службою доставки.    14.04.2014 Почни з себе, нe давай хабарів!    
Середа, 3 вересня 2025 р.
НОВИНИ | ПРО АсМАП | Письмові запити | ЄУТР | КОНКУРСИ | Інформація для вступу
Гарячі новини
02.09.2025 Румунія: РО-Віньєтка. Зміни в схемі стягнення плати за проїзд...    
02.09.2025 Щодо надання послуги оформлення ENS – ICS2...    
02.09.2025 Посібник ЄС із подання ENS у різних країнах....    
02.09.2025 Болгарія. Підвищення ставок дорожнього збору
З 1 вересня 2025 року Болгарія підвищила...
    
01.09.2025 Латвія. Щодо обов’язкової реєстрації іноземних громадян...    
30.08.2025 Латвія. Обов'язкова реєстрація іноземних громадян....    
Авторизація
Логін
Пароль
 РеєструватисяЗабули пароль?
Пошук
Опитування
На данний момент немає опитувань
Старі опитування
Посібник ЄС із подання ENS у різних країнах.
 

Шановні учасники Асоціації!

Повідомляємо, що Європейська комісія оприлюднила посібник щодо подання ENS (Entry Summary Declaration – Скороченої ввізної декларації) з урахуванням того, що у різних країнах-членах ЄС на сьогодні запроваджено різні способи подачі даних про безпеку і захист, оскільки не всі країни ЄС змогли одночасно перейти на використання системи ICS2 з 01.09.2025.

Нижче наводимо неофіційний переклад посібника українською мовою.

***

ЄВРОПЕЙСЬКА КОМІСІЯ

ГЕНЕРАЛЬНИЙ ДИРЕКТОРАТ

З ОПОДАТКУВАННЯ І МИТНОГО СОЮЗУ

Посібник щодо подання ENS для автомобільного та залізничного транспорту протягом періоду відступу від ICS2 та NCTS P6

Перехідний період до ICS2 Release 3, а також період впровадження, наданий певним економічним операторам для початку подання загальної декларації ввезення (ENS) у ньому, завершиться 01.09.2025. Усі держави-члени ЄС вчасно впровадили ICS2 для всіх видів транспорту, включаючи автомобільний та залізничний. Однак, деякі з них подали запит на надання тимчасового відступу відповідно до статті 6(4) та 8(2) Митного кодексу Євросоюзу (UCC), щоб дозволити економічним операторам автомобільного і залізничного транспорту довше переходити до використання ICS2.

Крім того, оскільки національний митний орган може дозволити подання ENS разом із транзитною декларацією за допомогою NCTS P6, відступ також може бути надано для використання NCTS P6, якщо держави-члени ще не впровадили цю систему.

У цьому посібнику пояснюються вимоги щодо подання ENS протягом перехідного періоду з 1 вересня 2025 року до кінця періоду відступу, наданого окремо державі-члену. Відступи можуть надаватися на різний термін. У таблиці в додатку наведено ситуацію для кожної держави-члена, а також зазначено систему(и), яку(і) слід використовувати для подання даних про безпеку та захист (ENS).

Відмова від використання ICS2 або NCTS P6 у конкретній державі-члені означає, що всі економічні оператори, незалежно від країни реєстрації EORI, протягом періоду дії відступу можуть подавати ENS для товарів, що ввозяться до Європейського Союзу через цю країну, використовуючи систему, іншу ніж ICS2 або NCTS P6.

  1. У разі, якщо держава-член не запитувала про жодний відступ

Держави-члени, які не запитували жодного відступу ні для автомобільного і залізничного транспорту ICS2, ані для впровадження NCTS P6, можна визначити за допомогою таблиці в додатку: у стовпці «Система, яку слід використовувати для подання даних про безпеку та захист (ENS)» для них зазначено «З 01.09.2025, ICS2». Товари, що ввозяться на митну територію ЄС через ці держави-члени автомобільним і залізничним транспортом, включаючи товари у поштових відправленнях, мають бути охоплені ENS, поданою в ICS2 та відповідати вимогам для автомобільного і залізничного транспорту з 1 вересня 2025 року. Це стосується всіх економічних операторів, незалежно від країни їхньої реєстрації EORI.

Якщо держава-член запровадила NCTS P6, подання ENS з використанням ICS2 може бути скасовано, якщо дані щодо безпеки включені до транзитної декларації, поданої з використанням NCTS P6, і якщо ця транзитна декларація подана у встановлені терміни для подання ENS.

Якщо держава-член не запитувала про відступ та запровадила NCTS P6, ENS повинна подаватись виключно з використанням ICS2 з 01.09.2025 (використання NCTS P5 має закінчитися 31.08.2025). З 01.09.2025 ENS для товарів у поштових відправленнях, що перевозяться автомобільним або залізничним транспортом, також має подаватись за допомогою ICS2.

Використання ICS, NCTS P5 або будь-якої іншої ІТ-системи не дозволяється для подання ENS у державах-членах, які не подали заявку на відступ або не впровадили NCTS P6.

Активація Плану забезпечення безперервності бізнесу для економічних операторів, які не готові, не дозволяється. Такі економічні оператори повинні використовувати Спільний інтерфейс трейдера ICS2 – Спільний торговий портал (STI-STP) або своїх представників для подання ENS до ICS2.

2. У випадку, якщо державі-члену надано відступ (ICS2 та/або NCTS P6 або NCTS P6)

2.1 Якщо державі-члену надано відступ тільки для використання ICS2, то ENS можна подавати за допомогою ICS до кінця періоду відступу. Економічні оператори, які здатні використовувати ICS2 до закінчення періоду відступу, повинні використовувати систему, щойно вони будуть готові.

ENS для поштових відправлень, що перевозяться автомобільним або залізничним транспортом, повинні подаватись за допомогою ICS2 після закінчення періоду відступу.

2.2. Якщо державі-члену було надано відступ тільки для NCTS P6, то дані щодо безпеки та захисту можна подавати разом із транзитною декларацією за допомогою NCTS P5 до кінця періоду відступу. Якщо господарські оператори подають ENS і транзитну декларацію окремо, тоді ENS повинна подаватись за допомогою ICS2 з 01.09.2025.

Що стосується товарів у поштових відправленнях, використання NCTS P6 неможливе, оскільки поштова ENS подається шляхом кількох подань перевізником та поштовим оператором. Отже, для товарів у поштових відправленнях ENS повинна подаватись з 01.09.2025 через ICS2.

2.3. Якщо державі-члену було надано відступ як для ICS2, так і для NCTS P6, то ENS, якщо вона подана окремо, може бути подана з використанням ICS, а якщо поєднана з транзитною декларацією – з використанням NCTS P5 до кінця періоду відступу.

Знову ж таки, що стосується товарів у поштових відправленнях, використання NCTS P6 неможливе, оскільки поштова ENS подається шляхом багаторазового подання перевізником та поштовим оператором. Отже, для товарів у поштових відправленнях максимальний період відступу дорівнює періоду, наданому для ICS2 (максимум до 31.12.2025).

2.4. Якщо державі-члену було надано відступ лише для NCTS P6, то ENS необхідно подавати з використанням ICS2.

  1. Випадки повторного в'їзду

Якщо товари, ввезені до Європейського Союзу, потім вивозяться до третьої країни і знову ввозиться до ЄС, до відповідного митного органу першого в'їзду, розташованого у державі-члені ЄС, куди товари ввозяться, і того, куди товари повторно ввозяться, необхідно подавати дві окремі декларації ENS. Можливо, що в цих країнах ситуація буде різною, залежно від впровадження їхніх ІТ-систем та потенційних відступів, які їм були надані.

Оскільки вікна розгортання для економічних операторів більше не застосовуються, вони повинні дотримуватися вимог кожної держави-члена щодо подання ENS або ж даних щодо безпеки у поєднанні з транзитною декларацією.

Приклад

Товари транспортуються за таким маршрутом: Туреччина (NCTS P5) - Болгарія (NCTS P6 без відступу) - Сербія (NCTS P5) - Угорщина (ICS або NCTS P5, відступ для ICS2 та NCTS P6). Окремі ENS повинні бути подані в Болгарії та Угорщині. У Болгарії ENS можна подати за допомогою ICS2 або в поєднанні з транзитною декларацією за допомогою NCTS P6, в Угорщині ENS можна подати або за допомогою ICS, або в поєднанні з транзитною декларацією за допомогою NCTS P5.

***

Департамент супроводження Конвенції МДП

Рекомендуємо до співпраці
www.uts.in.ua
http://www.asmap.org.ua/nkc/nkc2021.pdf
http://www.tirepd.org/
www.iru.org/index/transpark-app
www.busandcoach.travel
https://stenaline.com/
Стратегічний партнер
Copyright © by AsMAP        Powered by Vis-A-Vis